Warto to wiedzieć:

1) Dobrze dobrany olej to taki, który służy aż do następnej wymiany, przeprowadzanej minimum raz do roku, lub w okresie jaki wskaże analiza środka smarnego.

2) Regularna wymiana olejów (w pojazdach ciężkich i ciągnikach) powinna dotyczyć także przekładnic, mostów i zwolnic. Pamiętajmy, że do tego celu najlepiej używać gęstych olejów.

3) W naszej strefie klimatycznej zalecane jest zastosowanie olejów o gęstości 10W/40 i 10W/30. Pierwsza liczba zawsze odnosi się do lepkości oleju w niskich temperaturach. Litera „W”, oznacza wielosezonowość, a liczba występująca za nią oznacza lepkość w wysokich temperaturach.

4) Regularna wymiana oleju to najbardziej podstawowa procedura serwisowa.

5) Olej w silniku tworzy filtr poślizgowy dla metalowych elementów, redukuje siłę tarcia, odprowadza nadmierne ciepło, zbiera zanieczyszczenia i zabezpiecza przed korozją.

6) Firmy motoryzacyjne rekomendują wymianę oleju co 20 do 50 tys przejechanych kilometrów.

7) Ceny wymiany oleju w punktach do tego przeznaczonych to wydatek rzędu 100 do 150 zł.

8) Nie zużyłeś całej ilości zakupionego oleju ? Możesz zachować na wypadek potrzeby uzupełnienia zbiornika. Należy jednak pamiętać o fakcie, iż nie powinien on być wykorzystywany w okresie późniejszym, niż dwa lata (niektórzy producenci sugerują maksymalnie jeden rok). Ważne jest również upewnienie się, że butelka jest szczelnie zamknięta i nie narażona na bezpośrednie działanie promieni słonecznych czy drastyczne zmiany temperatury. Fabrycznie zapakowany olej, także posiada swój termin ważności – zazwyczaj 5 lat.